söndag 26 december 2010

رشد 80 درصدی فوت در استان سیستان و بلوچستان

رشد 80 درصدی فوت در استان سیستان و بلوچستان
ایسنا: مديرکل ثبت احوال سيستان و بلوچستان گفت: در شش ماهه اول سال‌جاري، ثبت واقعه وفات در استان سيستان و بلوچستان رشد 80 درصدي داشته است.
"علي زاهدي‌نيا" افزود: در شش ماهه اول سال جاري 11 هزار و 101 واقعه وفات در استان به ثبت رسيده است که از اين تعداد چهار هزار و 700 واقعه وفات شهري و شش هزار و 401 واقعه روستايي بوده است.
وي ادامه داد: از لحاظ تفكيک جنسي، زنان با تعداد پنج هزار و 898 واقعه بيشترين و مردان با تعداد پنج هزار و 203 واقعه کمترين تعداد وفات را در 6 ماه اول سال جاري در سطح استان داشته‌اند.
وي بيان کرد: از تعداد کل وفات به ثبت رسيده تعداد هفت هزار و 581 واقعه تا يکسال پس از وقوع و چهار هزار و 715 واقعه در مهلت قانوني ثبت شده است.
وي در ادامه گفت: در اين مدت نسبت جنسي وفات برابر با 88 بوده يعني در ازاي ثبت فوت حدود 88 مرد، فوت 100 زن به ثبت رسيده است که اين شاخص در مدت مشابه سال قبل برابر 135 بوده است و رشد 47 درصدي نسبت جنسي وفات، حاکي از تعداد زياد وفات زنان و توجه بيشتر به ثبت وفات زنان از سوي وابستگان متوفي نسبت به سال‌هاي گذشته است.
زاهدي‌نيا بيان کرد: با توجه به آمارهاي موجود در شش ماهه اول سال گذشته، تعداد شش هزار و 176 واقعه وفات به ثبت رسيده بود در حالي که در شش ماهه اول سال جاري در سطح استان تعداد يازده هزار و 101 واقعه وفات به ثبت رسيده است که در مجموع 80 درصد رشد در کل ثبت واقعه وفات در استان را شاهد هستيم.
وي افزود: در زمينه افزايش ثبت وقايع وفات در مهلت مقرر قانوني نيز در شش ماهه اول سال 88 تعداد دو هزار و 708 واقعه فوت در مهلت قانوني ده روزه ثبت شده است در حالي که در شش ماه اول سال جاري ثبت فوت در مهلت قانوني چهار هزار و 715 واقعه بوده که در اين رابطه هم حدود 74 درصد رشد را شاهد هستيم.
مديرکل ثبت احوال سيستان و بلوچستان اظهار کرد: ميزان کل وفات در شش ماهه اول در سطح استان در سال جاري برابر با 8.6 در هزار نفر است اما اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته 4.9 در هزار نفر بوده و در حال حاضر از استاندارد تعيين شده يعني 6 در هزار نفر بيشتر است و اين افزايش به دليل ثبت بيشتر وفات معوقه در اين مدت بوده است.
وي ادامه داد: ميزان وفات در مناطق شهري 7.36 و در مناطق روستايي 9.86 در هزار نفر است.
وي تاکيد کرد: تفکيک جنسي جمعيت نشان مي‌دهد که ميزان وفات مردان در اين مدت برابر 7.95 و زنان 9.3 در هزار نفر بوده است و به همين ترتيب ميزان وفات ثبت شده تا يکسال نيز معادل 5.88 در هزار نفر است که در مناطق شهري 6.1 و در مناطق روستايي 5.7 در هزار نفر بوده است.
وي در ادامه بيان کرد: در شش ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد چهار هزار و 925 وفات بيشتر ثبت شده و تعداد 3 هزار و 35 واقعه وفات نيز بيشتر از گذشته در مدت تا يکسال پس از وقوع و تعداد 2 هزار و 7 وفات بيشتر از گذشته در مهلت قانوني 10 روزه به ثبت رسيده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar